Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Házi módszerekkel a fáradtság ellen

2012.11.02

Összeszedtük a legjobb praktikákat, hogy leküzdjük a6nsdoauuudp.jpg hosszú őszi- téli hónapokat. Ne hagyjuk, hogy a fáradt-ság eluralkodjon rajtunk! Figyeljünk a táplálkozásra, mozogjunk és pihenjünk, ha lehet!

Nagy rohanásban is szakítsunk időt a reggelizésre! Fogyasszunk fehérjében és szénhidrátban gazdag táplálé-kot (rozskenyér, tojás, sonka, dzsem). Igyunk egy bögre
tejet, vagy egy pohár 100 százalékos narancslevet.
A nagy hidegben sem feledkezzünk meg a napi 1-1,5 liter folyadék beviteléről! Az idegrendszer megfelelő működé-séhez nélkülözhetetlen a B6-, B12-vitamin, valamint a
magnézium, réz, jód, vas, mangán mikroelemek, a C- vitamin pedig számos betegség megelőzésénél hasznos.
A vegyes táplálkozás fedezi a napi szükséges vitamin mennyiséget, de mivel nem mindenhez tudunk könnyedén hozzájutni, érdemes valamilyen vitaminkomplexumot
segítségként alkalmazni.
A fáradtság leküzdésére ne fogyasszunk túl sok kávét, mivel a szervezetünk egy idő után telítődik vele és már az élénkítő hatása eltűnik, ezáltal még fáradékonyabbak leszünk.
Helyette alkalmazunk zöld- vagy fekete teát, illetve friss déligyümölcs (narancs, grépfrút)
levét.

Egy kis mozgás senkinek sem árt!

Ha nehezen tudjuk rávenni magunkat, hogy hazaérkezés után ismét kimozduljunk a lakásból, akkor érdemes már a napunkat úgy tervezni, hogy addig haza se menjünk,
amíg nem mozgunk aktívan legalább egy órát.
Kiválóan alkalmas sport ilyenkor is az úszás, zenés torna, a konditeremben a biciklizés,futás, fallabdázás. A hangulatunk is jobb lesz, ha egy kis időt közösségben töltünk. Ha erre nincs lehetőség, akkor már az is sokat jelent, ha a munkahelyről gyalog megyünk haza, vagy csak úgy sétálunk egy nagyot. Semmiképp se üljünk egész héten a számítógép vagy a televízió előtt, lehetőleg hetente 2-3 alkalommal mozogjunk valamit

 
 
 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.